Příspěvek
od Astra - R@SAG » 18 srp 2017, 09:44
Dostal jsem pozvánku se zúčastnit předváděcí akce na modely Opel Insignie a Opel Crossland X. Objednal jsem se na určitou hodinu a den a dost se těšil, že se povozím a vše si vyzkouším. Po příjezdu se mě ujal obchoďák a pustili jsme se do debaty o novinkách.
Opel Crossland X
Bylo to velmi zajímavé posoudit nástupce Oplu Merivy B, které stále hned vedle (jeden s posledních kusů) a tak člověk mohl posuzovat. Vzhled Oplu Crosslandu X je pěkný, hlavně se mi líbí zadní část vozu a boční. Přesto že to nevypadá, tak nový model je o něco vyšší a je to i poznat, nastupování a vystupování, bylo skvěle a o něco lepší než z Merivy. Jak jsme se posadil na místo řidiče, nastavil sedadlo a ponořil se do sedadla. Přístrojová deska, budíky volant, to vše se mi moc líbí, ale přední sedadla nebyla tak pohodlná, jak Máme v Astře J naše ergonomická. Přesto nic hrozného a asi by si člověk zvykl. Pak jsem se posadil za sedadlo řidiče a bylo tam mnoho místa na nohy (mnohem více než v Astře J) při mé výšce 170 cm. Sedělo se mi na zadních sedadlech velmi dobře, nad hlavou jsem měl ještě mnoho místa, vůbec celkově jsem kolem sebe měl mnoho místa. Pak jsem se přesunul na obhlédnutí zavazadlového prostoru. Přiznám se, že ten mě překvapil nejvíce, je to velmi velký prostor i s dvojím dnem. Další výhodou je, že pokud sklopíme zadní sedadla, tak je to skoro rovná plocha s kufrem, to velmi oceňuji. Teď se ale vrátím zpět k zadním sedadlům, čekal jsem, že ale plnohodnotně si dozadu budou moci sednou tři dospělý a opak je pravdou. Pokud se tam vlezou, tak to musí být velmi štíhlé postavy a nebudou mít žádné pohodlí, sedadlo uprostřed hodně úzké. Čekal jsme v dnešní době, že jak se auta neustále zvětšují, tak prostřední sedadlo bude větší, Schází tam tříbodový bezpečnostní pás. Toto bylo velké zklamání a myslel jsme, že toto se oproti Merivě změní.
Jízdní vlastnosti: Opel Crossland X byl vybavený motorem 1.2 Turbo 110k, s tímto motorem byla spojena 5st. manuální převodovka. Po nastartování měl motor kultivovaný zvuk, výhled z vozu byl super. Co bylo opravdu velká hrůza je převodovka, které měla velmi dlouhé převody a pokud nadáváme na převodovku v Astře J a její nepřesnost, tak tato francouzská převodovka je katastrofa úplně. Nadále měla velmi dlouhé převody, ne zcela to auto svědčilo. Podvozek je také francouzský a také mi vůbec neseděl, byl až moc měkký a náklony v zatáčkách byl dost velký. Podtrženo a sečteno vzhled super, prostornost také, motor průměrný. Velmi špatná převodovka a hodně podprůměrný podvozek. Vůz je tak vhodný do města a pro rodiny s jedním dítětem. Osobně bych volil radši model Opel Mokka X, která je vyrobena bez Francouzských technologiích.
Opel Insignie
Druhá novinka byla zcela o něčem jiném, je to samozřejmé, protože se jedná o vlajkovou loď značky a disponuje plně Německou technologií. Předváděcí vůz Opel Insignia byla vybavena nejsilnější variantou motoru 1.5 Turbo benzín 122kw/165k. Osobně se mi nová Insignije velice líbí, ale podle kalkulátorů a mou představou o výbavě se plížím k částce 950 000 Kč. A to je mimo můj rozpočet a pravděpodobně zůstaneme u Opel Astry. Vzhled z venku a i interiéru je přesně podle mé noty a nemám mu co vytknout. Co mě ale velice zajímalo byl motor, převodovka a podvozek. Po nasednutí do Insignie se mi velice zamlouvali sedadla, nastavil jsem sedadlo řidiče, které se nastavovalo elektronicky. Pak jsem si vyzkoušel řazení převodových stupňů jen tak na nečisto a už zde to bylo zcela jiné než v Astře J, přesnost byla o mnohem lepší než u Astry J. Po nastartování motor nebyl v interiéru vůbec slyšet. Rozjel jsem se a první 2 km mi trvalo se trochu s autem sžít. Nemám moc rád velká auta, ale ovladatelnost Insiginie byla skvěla a velice mě to překvapilo na tak velký vůz. Vrátím se k motoru, kupodivu je vidět, že motor je zcela nové generace a výkon je opravdu překvapující a na váhu vozu dostačující s dostatečnou rezervou. Samozřejmě, ale není to trhač asfaltu, který by ještě na 3 rychlostní stupeň rval kola. S vozem jsem jel po městě, dlažebních kostkách, i na čtyř proudové silnici, kde jsem si vyzkoušel od semaforu vystřelit a akcelerovat, i zde se mi to líbilo. Je otázkou, co by to dělalo s naloženým vozem 4 osobami a naloženým kufrem. Pro běžnou jízdu by to mělo plně stačit a osobně to na mě udělalo velký spokojený dojem po všech stránkách.
Pak když jsem s prodejcem seděl a udělali jsme si kalkulaci na Astru K s motorem 1.6 Turbo benzínem o 200k v plné výbavě, tak jsme se dostali na částku 788 000Kč. Po slevě by Astra byla k mání za 635 000Kč a Insignie z uvedené ceny 950 000Kč se po slevě dostaneme na částku 775 000Kč. Podle posledních informací, by Astra a Insignie neměla podědit nic s Francouzského technického vybavení. Naopak podvozek s Incignie má použít PSA na své Francouzské modely.
Závěrem asi tolik, byl to krásně strávený čas, s velmi příjemným prodejcem, který byl nadmíru ochotný zodpověděl dotazy a i když hned po příchodu, jsem ho informoval, že o koupi nebudu mít zájem a naše Astra J nám naplno vyhovuje a ještě pár let u nás zůstane.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory